Zielone Przedszkole 2023

Od 15 do 19 maja 2023 roku nasze dzielne przedszkolaki z grup pięcio i sześciolatków wraz z wychowawcami odbyły podróż do Dusznik - Zdroju w Górach Stołowych. Dla niektórych z nich był to pierwszy samodzielny wyjazd na tak długi czas bez rodziców! Nasz napięty grafik i chęć wspólnej zabawy pokonały tęsknotę.

Mimo, że w tym roku pogoda nie do końca była po naszej stronie, udało nam się zrobić wiele wspaniałych rzeczy. Każdy dzień był dokumentowany w Pamiętniku Podróżnika, gdzie dzieci rysowały rzeczy, które najbardziej w zapadły im w pamięć:

W pierwszym dniu po zjedzeniu pysznego obiadu, zabawie na basenie i relaksie w jaccuzi każdy z przedszkolaków został poszukiwaczem skarbów. Za pomocą latarki znalazł w swoim pokoju pluszowego przyjaciela, który dotrzymywał towarzystwa do samego końca wyjazdu.

Drugi dzień pozwolił nam lepiej poznać naszych rodziców i dziadków, w czym pomogło nam Muzeum Zabawek w Kudowie Zdroju. Tam zobaczyliśmy zabawki sprzed kilkunastu i kilkudziesięciu lat, a nawet kilkuset! Po kolacji odbyła się impreza, po której dzieci zasnęły bardzo szybko.
Kolejny dzień minął nam na zwiedzaniu Skansenu w Pstrążnej, w którym znajdują się budynki sprowadzone z całej Kotliny Kłodzkiej. Tam, po długiej wędrówce na szczyt, w ogromnym wiatraku, mieliśmy okazję zobaczyć jak za pomocą starych urządzeń wytwarzano mąkę, z której potem powstała przepyszna pizza zjedzona na kolację.

Czwarty dzień był również pełen wrażeń! Po śniadaniu wybraliśmy się na zwiedzanie Błędnych Skał, gdzie dołączył do nas przewodnik, który opowiadał ciekawostki na temat zwiedzanego miejsca oraz przeprowadził nas przez labirynt. Miejscami było naprawdę ciasno!
Jako, że w tym dniu wypadał ostatni wieczór wycieczki, uczciliśmy go ogniskiem, w którym upiekliśmy pyszne kiełbaski. W tym dniu każdy z uczestników otrzymał pamiątkę przypominającą o wycieczce oraz Dyplom Podróżnika.

Ostatni dzień minął na zabawie i wyczekiwaniu podróży do domu. Uśmiechnięte, najedzone i rozbawione dzieci wróciły do swoich rodziców - pięciolatki pełne entuzjazmu na kolejne Zielone Przedszkole, zaś grupy „0” ciekawe, co czeka ich już niedługo na Zielonej Szkole w klasie pierwszej😊